Nowicjusz biegacz, żeby zbudować niezawodną formę i osiągać de fakto rewelacyjnie wyniki w trakcie pokonywania kolejnych kilometrów nie może liczyć na to, że efekty przyjdą błyskawicznie. U biegacza długodystansowego liczy się przed wszystkim wytrwałość oraz konsekwencja przy treningach.

Czy deszcz, czy słońce, czy śnieg – jeśli treningi będą regularne to sukces w końcu przyjdzie. Bieganie jest dla każdego, co nie oznacza, że prawie każdy ma możliwość od razu przebiec maraton. Należy adekwatnie przygotować organizm, zanim staniemy w szranki z najlepszymi w tej dziedzinie i staniemy do walki ze własnymi słabościami i ograniczeniami. Przetrenowanie grozi poważnymi kontuzjami. Biegi długodystansowe wymagają odpowiedniej strategii treningowej oraz adekwatnej techniki przy stawianiu kroków. Podczas biegania pracują nie jedynie nasze stopy. Pracują też plecy, pracuje kręgosłup, pracują kolana, kostki, ramiona. Ważne, żeby górna partia ciała była zrelaksowana, nie spięta. Wizyty w sklepie dla biegaczy nie powinnaś zaczynać od kupna koszulki do biegania. Bardzo istotnym elementem odzieży dla biegacza są buty do biegania. Powinny być perfekcyjnie dopasowane. Zegarek do biegania dobrze wygląda na nadgarstku, niemniej jednak też pełni inne funkcje i pośrednio ma możliwość nam pomóc ochronić się przed kontuzjami. Spora większość zegarków do biegania posiada wbudowany czujnik tętna. Przy wyborze zegarka zwróć uwagę, czy puls i czas są wyświetlane na tym samym ekranie. Pomiar tętna to bardzo użyteczna funkcja dla początkujących, którzy biegają zbyt szybko.

Źródło: plecak do biegania asics.